Shampoo verdunnen

Shampoo verdunnen


Shampoo kan erg sterk en geconcentreerd zijn, daarom heb ik de tip om water toe te voegen bij de shampoo, voordat je het in je haar doet.

Je moet nooit te veel shampoo gebruiken. Je haar wordt er niet per sé schoner van. Als je kort haar hebt, heb je ongeveer evenveel shampoo nodig als een euromunt. Als je wat langer haar hebt mag je wat meer gebruiken.

Ik gebruik geen shampoo in de punten van mijn haar, omdat het mijn haar eerder zal beschadigen, en als je het haar uitspoelt komt het toch wel langs de punten.

Met lang haar is het lastig om bij de zijkanten van de hoofdhuid te komen, daarom is het handig als de shampoo meer verspreid is.

Wat ik doe:

Ik neem een bakje (bv een zeepbakje) en doe er shampoo in. Daarna doe ik er warm water bij, ongeveer evenveel water als de shampoo. Dan meng ik het met mijn vinger. Vervolgens gooi ik de inhoud over mijn hoofd, en verdeel het over mijn hoofdhuid. Je zult zien dat de shampoo schuimt en makkelijk te verdelen is, oa door de temperatuur.

Meestal is mijn haar goed gereinigd, maar soms heeft het nog een wasbeurt nodig. Dan doe ik hetzelfde, maar gebruik ik heel weinig shampoo.

Je haar wordt echt niet  eerder vet van deze techniek, je hebt je haar gewoon beter gewassen en beschadigt het minder omdat je niet te veel gebruikt op een plek.


30 juli 2010. Tags: , , , , , , , . Haar, Tip.

Geef een reactie

Be the first to comment!

Geef een reactie

Trackback URI

